onsdag den 19. marts 2014

Hjemmelavede sykort

Det har været lidt lavvande i kassen med de organiserede kreative børneprojekter herhjemme de sidste par måneder. Skole, arbejde, fritidsaktiviteter, skiløbstræning og skiferie har fyldt op i kalenderen, og det er i stedet kun blevet til de mere spontane tegne- og perleaktiviteter. Men det skal der laves om på nu!

Det første børneprojekt vi har været i gang med er hjemmelavede sykort. En regnvejrsdag er disse en perfekt aktivitet, der ikke kræver den store forberedelse. Et stykke karton, nogle tusser, tråd, synål og evt. en syl (man kan sagtens nøjes med synålen) og voila, så er der til flere timers kreative sysler. Her er det Emma, der har tegnet sig selv en stjerneklar (?!) dag.

Har I ikke mod på eller tid til at tegne selv, er der mange fine gratis kort til print på nettet, f.eks. hos Handmade Charlotte, der har de fineste kort her og her


4 kommentarer:

  1. Hvor er det fint!
    Sikke en god idé :o).
    Den vil jeg huske på.

    SvarSlet
  2. Fint kort, og super ide. Charlottes side er godt nok også fin, tak for linket dertil :)
    Håber alt vel hos jer, søde :)
    Kram

    SvarSlet
  3. Virkelig god ide. Tak for tippet. Det må vi i gang med, når gækkebrevene er færdiggjort :-)

    SvarSlet
  4. Du har så mange gode idéer - det skal jeg helt sikkert prøve. Jeg delte nogle af dine krea med børn idéer med Carlas dagplejemor - det var et hit, så mange tak for inspiration.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)