mandag den 30. juni 2014

Frokostbord i børnehøjde

Når jeg tænker på det store frokostbord i min barn- og ungdom, ligger der altid et lettere romantisk lys over det i mine minder. Sikkert fordi det mest var i forbindelse med højtider og derfor forbundet med familiehygge, gode samtaler og masser af godt bagerbrød og godt sønderjydsk pålæg.

Familiefrokosten har ikke rigtigt nået samme status i vores lille familie. Sikkert fordi børnene stadig er små og svære at få til at sidde roligt mere end 5 minutter af gangen. Alt for tit sidder de to store og rykker hinanden i håret, mens den lille hårdnakket nægter at komme til bordet. Eller sidder under bordet. Desuden er vi jo nu 4/5 svenske, og her er traditionerne anderledes med varm ”lunch”. Så det er endnu ikke lykkedes mig at få ungerne til at elske smørrebrød og rugbrød, selvom jeg trofast bager verdens bedste rugbrød (og med det mener jeg VERDENS BEDSTE!) hver anden uge (opskriften får I en anden dag).

Derfor er jeg hoppet på en udfordring om at nytænke det klassiske frokostbord af K-salat og har valgt et tema i børnehøjde, hvor mit bud på en nyfortolkning er et frokostbord i børnehøjde med små hapsere af rugbrød og knækbrød og masser af grønt. Dertil hjemmelavet hyldeblomstsaft (mums!), serveret med festlige drinksparaplyer. Rugbrødet har jeg skåret ud med peberkageforme og pyntet med forskelligt pålæg (bl.a. tunsalat og kyllingesalat fra K-Lækkerier), frugt og grønt.

Velbekomme!






Indlægget er sponsoreret af K-Salat. Indhold, tanker og idéer er helt mine egne. 

1 kommentar:

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)